Hello! Project Wiki
Advertisement

Funaki Musubu (船木結) est une idole japonaise du Hello! Project, membre de la sixième génération des ANGERME et ancienne membre des Country Girls.

Elle a initialement rejoint le Hello! Project en tant que membre du Hello Pro Kenshuusei le 22 septembre 2013 aux côtés de six autres filles. Le 5 novembre 2015, elle a débuté avec les Country Girls et est devenue membre des ANGERME le 26 juin 2017.

Elle a été diplômée des Country Girls le 26 décembre 2019, à l'occasion de l'arrêt des activités du groupe. Par la suite, elle fut diplômée d'ANGERME et du Hello! Project le 9 décembre 2020.

Biographie[]

Funaki Musubu, Août 2020

Funaki Musubu, Décembre 2019

Funaki Musubu, Novembre 2019

Funaki Musubu, Juillet 2019

Funaki Musubu, Mai 2019

Funaki Musubu, Avril 2019

Funaki Musubu, March 2019

Funaki Musubu, October 2018

Funaki Musubu, August 2018

Funaki Musubu, May 2018

Funaki Musubu, December 2017

Funaki Musubu, July 2017

Funaki Musubu, February 2017

Funaki Musubu, September 2016

Funaki Musubu, March 2016

Funaki Musubu, December 2015

Funaki Musubu, May 2015

Funaki Musubu, March 2015

Funaki Musubu, February 2014

Funaki Musubu, November 2013

Enfance[]

Funaki Musubu est née le 10 mai 2002 à Osaka, au Japon. Elle est enfant unique.

2013[]

Musubu a participé à la first 12th generation audition pour tenter de rejoindre les Morning Musumeet est arrivée jusqu'en finale, mais aucune des candidates ne fut choisie pour intégrer le groupe.

Le 22 septembre, une vidéo d'auto-présentation de Musubu fut postée sur la chaîne YouTube du Hello Pro Kenshuusei,[2] révélant qu'elle avait ainsi été intégrée au programme.

Le 7 décembre, Musubu a officiellement été présentée au public en tant que Hello Pro Kenshuusei lors du Hello Pro Kenshuusei Happyoukai 2013 ~12gatsu no Nama Tamago Show!~ aux côtés de Yamaki Risa, Yokogawa Yumei, Niinuma Kisora, Oura Hirona, Dambara Ruru et Haga Akane. Les sept filles ont ensemble réalisé une performance de danse sur "Watashi ga Iu Mae ni Dakishimenakya ne" des Juice=Juice.

2014[]

Musubu a participé à la tournée Berryz Koubou Debut 10shuunen Kinen Concert Tour 2014 ~Real Berryz Koubou~ en tant que danseuse de soutien.

2015[]

Le 4 mai, Musubu a gagné le prix de la meilleure chanteuse décerné par le jury lors de l'évènement Hello Pro Kenshuusei Happyoukai 2015 ~Haru no Koukai Jitsuryoku Shindan Test~ pour sa performance sur "21ji Made no Cinderella".

Le 5 novembre, une annonce surprise fut faite lors de l'évènement first anniversary event des Country Girls comme quoi Musubu serait ajoutée au groupe aux côtés de Yanagawa Nanami.[3] Elle a achevé ses activités de stagiaire lors du Hello Pro Kenshuusei Happyoukai 2015 ~11gatsu・12gatsu no Nama Tamago Show!~.

2016[]

Le 10 mai, Musubu a célébré son quatorzième anniversaire lors d'un event réservé aux membres du fanclub intitulé Country Girls Funaki Musubu Birthday Event 2016, comportant trois représentations au TOKYO FM HALL.

En décembre, Musubu a été intégrée au Hello! Project Station Dance Club.[4]

2017[]

Le 30 mai, Musubu a fêté ses quinze ans lors de l'event réservé aux membres du fanclub intitulé Country Girls Funaki Musubu Birthday Event 2017, comportant deux représentations au TOKYO FM HALL.

Le 9 juin, il fut annoncé que le groupe Country Girls allait cesser ses activités régulières et que trois de ses membres, dont Musubu, seraient transférées à d'autres groupes du Hello! Project pour leurs activités principales.[5][6] Le 26 juin, il fut révélé à travers un épisode spécial de l'émission Hello! Project Station qu'elle rejoindrait les ANGERME aux côtés de Kawamura Ayano en tant que sixième génération du groupe.[7] Elles ont commencé à se produire avec le groupe lors de la tournée de concerts Hello! Project 2017 SUMMER.[8][9]

Le 12 juillet, une annonce fut faite comme quoi Musubu, Kamikokuryo Moe et Yamazaki Yuhane apparaîtraient dans une campagne publicitaire estivale pour le menu "Yokubari Quarter" de PIZZA-LA avec Matsuko Deluxe.[10][11] Sa diffusion commença à partir du 15 juillet.

Le 28 juillet, Musubu a sorti une chanson digitale avec Yokoyama Reina intitulée "Minmin Rock 'n' Roll!".

Le 7 août, elle a sorti son premier photobook solo, MUSUBU.

Le 27 septembre, elle sortit son premier solo image Blu-ray, raindrop.

Le 6 octobre, Funaki fut annoncée comme membre des 5 nouvelles Oha Girls de l'émission pour enfants matinale Oha Suta, à laquelle elle participerait les mardis.[12]

Le 1er novembre, une campagne de publicité hivernale de PIZZA-LA pour "Yokubari Quarter" fut annoncée et mis à nouveau en vedette Kamikokuryo, Funaki, et Yamazaki. Cette fois-ci, elles apparurent aux côtés du comédien Degawa Tetsuro.[13]

2018[]

On March 7, it was announced that Funaki, Kamikokuryo Moe, and Yamazaki Yuhane would star in a commercial campaign with Degawa Tetsuro to promote PIZZA-LA's new spring menu item "Zeppin Haru no Gourmet Quarter".[14] The commercial began being broadcast on March 10.[15]

On March 17, Funaki was featured in the graduation2018 Chuugaku Sotsugyou published by TOKYO NEWS magazine&mook, commemorating her and other idols' graduation from middle school in 2018.[16]

On May 21, Funaki celebrated her 16th birthday at a fanclub event titled ANGERME / Country Girls Funaki Musubu Birthday Event 2018, featuring two shows at Square Ebara Hiratsuka Hall.

On July 14, the summer 2018 commercial campaign for PIZZA-LA's "Yokubari Quarter" menu item began, starring Funaki and Kamikokuryo Moe in commercial for a fourth time and Sasaki Rikako for the first time alongside Degawa Tetsuro.[17][18]

Starting from the September 2018 issue released on August 3, Funaki and Kamikokuryo Moe have an article series titled "ANGERME Kamiko & Funakki to Issho ni! Houkago Girls' Talk!!" published in the monthly shoujo manga magazine Nakayoshi.[19]

On August 7, Funaki released her second solo photobook,[20] titled MUSUBU16.[21]

On September 12, she released her second solo image Blu-ray, titled Toushindai.

On October 15, former Berryz Koubou member Kumai Yurina released Complex ni Sayounara!, a joint book with four of the shortest current members in Hello! Project: Funaki, Yokoyama Reina, Morito Chisaki, and Kamikokuryo Moe who have been named Minis?.[22]

On November 3, the winter 2018 commercial campaign for PIZZA-LA's "Yokubari Quarter" menu item began, starring Kamikokuryo, Sasaki, and Funaki with Degawa Tetsuro.[23]

2019[]

On February 26, she and Yanagawa Nanami held a fanclub event titled Country Girls Yanagawa Nanami & Funaki Musubu FC Event 2019 ~Nametenai zo!~, which was also Yanagawa's last before her graduation.

From March 9, Funaki starred in PIZZA-LA's "Yokubari Quarter" spring 2019 commercial campaign with Degawa Tetsuro and fellow ANGERME members Sasaki Rikako, Kamikokuryo Moe, and Ise Layla.[24][25]

On March 19, Funaki graduated from her Oha Girl position on Oha Suta.[26][27][28]

On May 21, Funaki celebrated her 17th birthday at a fanclub event titled ANGERME / Country Girls Funaki Musubu Birthday Event 2019, featuring two shows at TOKYO FM HALL.

On July 10, it was announced that Funaki was diagnosed with vocal cord nodules following complaints about the condition of her throat. After considering her upcoming work, she decided to have an operation, which was safely completed on the day of the announcement. In order to let her throat recover, she was restricted to only dancing in the Hello! Project 2019 SUMMER concert tour starting on July 13.[29][30] Funaki resumed singing on August 3.[31]

On November 5, Country Girls debuted "Zutto Zutto" from their final album Country Girls Daizenshuu ① at the Country Girls Kessei 5 Shuunen Kinen Event ~Go for the future!!!!~, which Funaki choreographed for the first time under the name MUSU.[32]

On December 26, Country Girls suspended all activities after their concert at LINE CUBE SHIBUYA, and Funaki Musubu subsequently graduated from the group. Later, she will also graduate from ANGERME and Hello! Project in March 2020 so she can take a break from the entertainment industry to study dancing.[33]

2020[]

Le 22 janvier, il fut annoncé que la remise de dîplome de Funaki Musubu d'ANGERME était repoussée à la fin de la tournée ANGERME Concert Tour 2020 Haru ROCK ON! LOCK ON! pour permettre à Murota Mizuki d'obtenir son dîplome avant elle, lors de l'Hello! Project Hina Fes 2020 ~Hisaichi Fukkou Shien Tohoku wo Genki ni!~ <ANGERME Premium>.[34] Par la suite, la date de sa cérémonie de remise de dîplome fut annoncé au 12 juin.[35]

Le 21 avril, il fut annoncé que les "remise de dîplomes" de Funaki Musubu et de Miyamoto Karin, prévues pour juin 2020, serait reportées à des dates ultérieures suite à la déclaration de l'état d'urgence par le gouvernement japonais, en raison de l'aggravation de l'épidémie de coronavirus. Elles déclarèrent qu'elles souhaitaient que leur remise de dîplome ce passe devant un public, et décidèrent de reporter leurs cérémonies.[36]

Le 1er mai, elle sortit son 3em et dernier photobook avant sa remise de dîplome, KESSYO.[37]

Le 12 mai, elle devait tenir un événement fanclub à l'occasion de son 19em anniversaire, intitulé ANGERME Funaki Musubu Birthday Event 2020. Il fut par la suite annulé à cause du coronavirus.[38] L'event fut finalement reprogrammé le 14 août.[39]

Le 23 octobre, il fut annoncé que le concert de remise de dîplome de Funaki était reprogrammé à la date du 9 décembre au Nippon Budokan.[40]

Du 19 au 20 novembre, elle tint un événement fanclub en solo intitulé ANGERME Funaki Musubu FC Event ~Musubi~, avec 4 représentations à Osaka et Tokyo.[41]

Le 9 décembre, Funaki fut diplômée d'ANGERME et du Hello! Project lors du concert ANGERME Concert 2020 ~Kishotenketsu~ Funaki Musubu Sotsugyou Special au Nippon Budokan. Le même jour, elle sortit une version solo (en téléchargement) de la chanson d' ANGERME "Kaeritakunai na.".[42]

Vie personnelle[]

When Funaki joined Hello Pro Kenshuusei, she was a fifth year elementary school student.[43]

When she joined Country Girls in November 2015, she was in her first year of middle school. She graduated from middle school on March 20, 2018.[44] As of April 2020, she is currently attending her last year of high school.

The following list are notable friendships Funaki Musubu has acquired:

  • Yanagawa Nanami: She gets along best with Yanagawa Nanami in Country Girls. Their pairing name is YanaFuna (やなふな).[45]
  • Nakanishi Kana: She gets along well with ANGERME member Nakanishi Kana. They created the nickname Funaka Combi from a combination of their surnames, meaning "discord combo" even though they get along well. [46]
  • Dambara Ruru: She gets along best with Dambara Ruru outside ANGERME and Country Girls.
  • Haga Akane: She also gets along well with Morning Musume member Haga Akane. As Kenshusei, they created the combo name Hamster for Haga+Musubu Star.

Funaki was given the name Musubu (結) as she was born the day after her parents got married (結婚).[47]

Liste des surnoms utilisés pour Funaki Musubu:

  • Funakki (ふなっき): Official nickname, given to her since joining Hello Pro Kenshuusei.
  • Musuu (むすぅ): Used by Inaba Manaka and Yamaki Risa.

Profil[]

  • Nom: Funaki Musubu (船木結)
  • Surnom: Funakki (ふなっき), Funakichi (ふなきち)
  • Anniversaire: mai 10, 2002 (2002-05-10) (age 19)
  • Date de naissance: Osaka, Japan
  • Groupe sanguin: O
  • Zodiaque occidental: Cheval
  • Zodiaque oriental: Taureau
  • Taille: 147.6cm
  • Statut au sein du Hello! Project:
  • Statut au sein d'UP-FRONT PROMOTION:
    • 2013-09-22: Membre
  • Années passés dans les Country Girls: 4 Years
  • Années passés dans ANGERME: 2 Years
  • Couleur dans les Country Girls: Yellow Colorball.png Yellow
  • ANGERME Color: YellowGreen Colorball.png Yellow-Green
  • Oha Girl Color: Red Colorball.png Red
  • Hello! Project Groups:
  • Shuffle Units:
    • AFuRuRi (2019)
  • Other Groups:
    • UP-FRONT GROUP Telework Gasshou (2020)

  • Specialties: Magic tricks, skipping, imitating a robot, typing
  • Hobbies: PC (personal computer), watching make-up videos
  • Favorite Music Genre: J-pop
  • Favorite Sport: Soccer
  • Motto: "Itsumo egao!" (いつも笑顔!; Always smile!), "Hyakusetsu futou" (百折不撓; Unbreakable spirit)
  • Favorite Color: Pink
  • Favorite Hello! Project Song: "Kimagure Princess"
  • Looks Up To: Takahashi Ai,[43] Niigaki Risa, Michishige Sayumi, Tsugunaga Momoko, Natsuyaki Miyabi, Miyamoto Karin, Kamikokuryo Moe

  • Discographie[]

    Voir aussi: List:Funaki Musubu Discography Featured In

    Blu-rays Solo[]

    Musuburaindropcover.jpgFunakiMusubu-Toushindai-BD.jpg

    • [2017.09.27] raindrop
    • [2018.09.12] Toushindai

    Autres Blu-rays[]

    YanagawaFunaki-GreetingBD-cover.jpg

    • [2017.05.11] Greeting ~Yanagawa Nanami・Funaki Musubu~

    Solo Fanclub DVDs[]

    Kokka24jp-img600x431-1474728148lmq58u14977.jpgMu tintintin-img439x609-1506425364zt57ur24375.jpgI-img817x1134-1537974449cmdzia384463.jpgI-img860x1200-1569588480aedjzk23998.jpg

    • [2016.09.26] Country Girls Funaki Musubu Birthday Event 2016
    • [2018.09.26] ANGERME / Country Girls Funaki Musubu Birthday Event 2018

    Publications[]

    See also: List:Funaki Musubu Publications Featured In

    Photobooks Solo[]

    • [2017.08.07] MUSUBU
    • [2018.08.07] MUSUBU16
    • [2020.03.17] KESSYO

    Photobooks en Groupe[]

    • [2017.06.03] Yanagawa Nanami・Funaki Musubu Mini Photobook "Greeting -Photobook-"

    Choreography Credits[]

    • [2019] Zutto Zutto

    Works[]

    Théâtre[]

    Kizetsu Suru Hodo Aishiteru!Yumemiru TelevisionAttack No.1

    • [2016] Kizetsu Suru Hodo Aishiteru!
    • [2017] Yumemiru Television
    • [2018] Attack No.1

    Emissions TV[]

    • [2015–2019] The Girls Live
    • [2017–2018] Test no Hanamichi (テストの花道) (regular)
    • [2017–2019] Oha Suta (as an Oha Girl)
    • [2019] AI・DOL PROJECT (AI・DOL プロジェクト)
    • [2020] Hello Dream. (ハロドリ。)
    • [2020] Hello! Project presents... "Solo Fes!"
    • [2020] ANGERME no Kekkyoku wa LOVE desho!!

    Internet[]

    • [2013–] Hello! Project Station
    • [2015–2016] GREEN ROOM
    • [2016–] Upcoming
    • [2016–2017] Girls Night Out
    • [2017–] tiny tiny
    • [2018–] OMAKE CHANNEL
    • [2018] Hello Pro no Monohon!
    • [2019–2020] Hello Pro no Oshigoto Challenge
    • [2019] Hello Pro Kouhaku Taiko THE☆BATTLE 2019
    • [2020] Hello Pro ONE×ONE
    • [2020] Hello Pro Live Jikkyou!

    Publicités[]

    • [2017–] PIZZA-LA "Yokubari Quarter" (よくばりクォーター)
    • [2018] PIZZA-LA "Zeppin Haru no Gourmet Quarter" (絶品春のグルメクォーター)

    Radio[]

    • [2017–2019] HELLO! DRIVE! (HELLO! DRIVE! -ハロドラ-) (Fridays)

    Trivia[]

    • She thinks that she won't lose to any other member in the speed of her skipping.
    • Her dreams were to join Morning Musume, or a new unit, and to become an idol who is good at expressions.
    • She wanted to join Hello Pro Kenshuusei because she thought she could study more.
    • For her, the best thing about joining Hello Pro Kenshuusei was gradually becoming friends with the seniors that she admires and being able to dance for MV filming.
    • For her, the hardest thing about joining Hello Pro Kenshuusei was losing parts in the new member dance at the Nama Tamago Show.
    • She was the most inexperienced and roughest out of the Morning Musume 12ki Member "Mirai Shoujo" Audition finalists, but spent all her free time during the training camp practicing and the teachers gave her a seal of approval with her tremendous growth throughout the three days.
    • She was once the shortest member of Hello Pro Kenshuusei, as well as the shortest member of Hello! Project. At 141cm she beat Taguchi Natsumi's record height of 145cm.
    • She is currently the shortest member in Country Girls and ANGERME.
    • She was the youngest in her Hello Pro Kenshuusei generation.
    • After her first Kenshuusei performance, she said that she had been so scared beforehand, but once she saw everyone's faces as she stepped foot on stage, she felt relaxed and happy. She thought the glowsticks were pretty and she wants to see that sight again.
    • She participated in the Morning Musume audition because she liked them. Her friends had been talking about how much they admired them, how cool they were with their singing and formation dances, and wanted to be in the group. From there she started to get into them and decided to audition.
    • According to an interview on JUNON Magazine released in July 2014, Funaki hoped on getting a deep pink member color.
    • Her rival in Hello Pro Kenshuusei was Dambara Ruru.
    • In Juice=Juice's 2016 drama Budokan, she was shown as a 13th generation member of the fictional group NEXT YOU in the year 2028.
    • Tsunku commented on Funaki in late 2013: "Please try copying different songs and dances from what you would usually listen to so that you can dance to most any kind of music. Your singing isn't quite there yet, so first is rhythm."[48]
    • Before joining Hello! Project, she thought she was the cutest in the whole world.
    • On Oha Suta, she used the catchphrase "Yaruki, genki, Funakki!" (やる気、元気、ふなっき!) meaning "Motivation, energy, Funakki!"[49][28]
    • She is the first Hello! Project member to postpone her graduation, and the first member to postpone it twice.
    • Just before she got into Country Girls, Musubu was considering quitting the Kenshuusei as she was already in middle school. She talked it over with her parents, who were already aware of the Country Girls offer, and they managed to persuade her to keep at it.[50]

    Voir aussi[]

    • Gallery:Funaki Musubu
    • Gallery:ANGERME 6th Generation
    • Gallery:Country Girls 6th Generation
    • List:Funaki Musubu Discography Featured In
    • List:Funaki Musubu Publications Featured In
    • List:Funaki Musubu Concert & Event Appearances
    • List:Funaki Musubu Pocket Morning Weekly Q&A

    Titres Honoraires[]

    Honorary Titles

    Preceded by
    Sasaki Rikako

    Youngest member of Hello Pro Kenshuusei
    2013-2015

    Succeeded by
    Okamoto Honoka

    Preceded by
    Ozeki Mai

    Youngest member of Country Girls
    2015–2019

    Succeeded by
    Last

    Preceded by
    Haga Akane

    Youngest member of Hello! Project
    2015–2016

    Succeeded by
    Kasahara Momona

    Références[]

    1. Reference Image. Complex ni Sayounara!. Published 2018-10-15.
    2. "ハロプロ研修生 新メンバー紹介、船木 結(フナキ ムスブ)" (in Japanese). Hello Pro Kenshuusei (via YouTube). 2013-09-22.
    3. "カントリー・ガールズ 新メンバー加入決定!" (en japonais). Hello! Project. 2015-11-05.
    4. "カントリー新曲MV!つばき新曲ライブ、Buono!カウントダウン、ダンス部リハ、生物のお時間、金澤ヘアアレンジ MC:工藤遥・秋山眞緒【ハロ!ステ#203】" (in Japanese). Hello! Project Station (via YouTube). 2017-01-18.
    5. "カントリー・ガールズの今後の活動について" (en japonais). Hello! Project. 2017-06-10.
    6. "[EN] Concerning the future activities of Country Girls." UP-FRONT LINK. 2017-06-10.
    7. "ハロ!ステ号外 ~ハロー!プロジェクト2017新体制決定スペシャル~" (in Japanese). Hello! Project Station (via YouTube). 2017-06-26.
    8. "ハロー!プロジェクト 新体制について" (en japonais). Hello! Project. 2017-06-26.
    9. "[EN] Concerning the new organization in Hello! Project." UP-FRONT LINK. 2017-06-26.
    10. "上国料萌衣、船木結、山崎夢羽がマツコと夢のCM" (en japonais). Nikkan Sports. 2017-07-12.
    11. "アンジュルムの上國料 萌衣・船木 結、ハロプロ研修生の山﨑夢羽「PIZZA-LA」CM出演決定!!" (en japonais). Hello! Project. 2017-07-13.
    12. "「おはスタ」新おはガール5人が決定 「ワイドナショー」出演の井上咲楽ら" (en japonais). Sponichi Annex. 2017-10-06.
    13. "ピザーラの新CMに出川哲朗が登場! ~ペンギンジャンプで、イチキュッパ!!~" (en japonais). @Press. 2017-11-01.
    14. "今度の出川はピザーラでアルバイト!! 絶品のピザを前に、どんなリアクション!?" (in Japanese). @Press. 2018-03-08.
    15. "​アンジュルムの上國料萌衣・船木結、ハロプロ研修生の山﨑夢羽「PIZZA-LA」春の新CM出演決定!!" (en japonais). Hello! Project. 2018-03-15.
    16. "graduation2018 中学卒業" (en japonais). TOKYO NEWS magazine&mook. 2018-03-17.
    17. "今度のピザーラCMは“出川ゾウ”!! ~ゾウダンスで、イチキュッパ・オーン!!~" (in Japanese). @Press. 2018-07-12.
    18. "「PIZZA LA CMメイキング2018夏」予告篇" (en japonais). ANGERME (via YouTube). 2018-07-12.
    19. "8/3(金)発売の「なかよし」9月号より、アンジュルム上國料と船木による連載スタート!" (in Japanese). Hello! Project. 2018-07-21.
    20. Funaki Musubu. "お誕生日、ほんばん 船木結" (in Japanese). ANGERME Member Official Blog. 2018-05-10.
    21. Funaki Musubu. "超スーパー重大!!! 船木結" (en japonais). ANGERME Member Official Blog. 2018-07-26.
    22. "熊井友理奈&ミニーズ。? (横山玲奈、森戸知沙希、上國料萌衣、船木結)身長差悩みあるあるWorld「コンプレックスにサヨウナラ!」発売決定!! "(in Japanese). Hello! Project. 2018-08-30.
    23. "アンジュルムの上國料萌衣・佐々木莉佳子・船木結が「PIZZA-LA」冬の新CMで出川さんと一緒の着ぐるみ姿で共演!体を張ったワイヤーアクションにも挑戦!" (en japonais). Hello! Project. 2018-11-01.
    24. "「PIZZA-LA CMメイキング2019春」予告篇" (en japonais). ANGERME (via YouTube). 2019-03-07.
    25. "アンジュルムの上國料萌衣・佐々木莉佳子・船木結・伊勢鈴蘭「PIZZA-LA」春の新CM出演!!" (en japonais). Hello! Project. 2019-03-09.
    26. https://twitter.com/angerme_upfront/status/1107633024282185729
    27. https://twitter.com/ohast_jp/status/1107647741985845249
    28. 28,0 et 28,1 Funaki Musubu. "おはスタ 船木結" (en japonais). ANGERME Member Official Blog. 2019-03-19.
    29. "アンジュルム/カントリー・ガールズ 船木結に関するお知らせ" (en japonais). Hello! Project. 2019-07-10.
    30. Funaki Musubu. "ご報告 船木結" (en japonais). ANGERME Member Official Blog. 2019-07-10.
    31. "アンジュルム/カントリー・ガールズ 船木結 歌唱再開のお知らせ" (en japonais). Hello! Project. 2019-08-02.
    32. Kawamura Ayano. "⭐MUSU⭐川村文乃" (en japonais). ANGERME Member Official Blog. 2019-11-05.
    33. "カントリー・ガールズ 活動休止のお知らせ" (en japonais). Hello! Project. 2019-10-18.
    34. "アンジュルム 室田瑞希の卒業に関するお知らせ" (en japonais). Hello! Project. 2020-01-22.
    35. Erreur de référence : Balise <ref> incorrecte ; aucun texte n’a été fourni pour les références nommées funagrad
    36. "Juice=Juice 宮本佳林、アンジュルム 船木結 の卒業延期について" (en japonais). Hello! Project. 2020-04-21.
    37. "結章 船木結" (en japonais). ANGERME Member Blog. 2020-03-17.
    38. http://www.up-fc.jp/helloproject/sp/news_Info.php?id=15485
    39. "★ファンクラブ会員限定イベント★「アンジュルム 船木結バースデーイベント2020」開催決定!" (en japonais). UP-FC. 2020-07-17.
    40. https://www.instagram.com/p/CGrYZIKJ97H/
    41. "★ファンクラブ会員限定イベント★「アンジュルム 船木結FCイベント ~結び~」開催決定!" (en japonais). UP-FC. 2020-10-09.
    42. "船木結(アンジュルム)「帰りたくないな。」12/9配信スタート!" (en japonais). Hello! Project. 2020-12-09.
    43. 43,0 et 43,1 TOP YELL. November 2013 Issue. Release Date: 2013-10-07.
    44. Funaki Musubu. "船木結" (in Japanese). ANGERME Member Official Blog. 2018-03-20.
    45. "[‪https://ameblo.jp/countrygirls/entry-12443611683.html‬ やなふな最高 梁川奈々美]" (in Japanese). Country Girls Official Blog. 2019-03-01.
    46. SS1422 #84. 2014-08-24. (Summary)
    47. Pocket Morning. 2016-11-11. (Translation by Ro-kun)
    48. "ハロプロ研修生・船木結(ふなきむすぶ)2013冬" (in Japanese). Hello Pro Kenshuusei (via YouTube). 2014-01-30.
    49. Funaki Musubu. "サプライズ 船木結" (in Japanese). ANGERME Member Official Blog. 2018-01-29.
    50. Hello Pro Maruwakari BOOK 2020 WINTER

    Liens externes[]

    S/mileage / ANGERME
    Membres actuelles
    2em Génération Takeuchi Akari (Leader)
    3em Génération

    Sasaki Rikako

    4em Génération

    Kamikokuryo Moe

    5em Génération

    Kasahara Momona

    6em Génération

    Kawamura Ayano (Sub-leader)

    7em Génération

    Ise Layla

    8em Génération

    Hashisako Rin

    9em Génération

    Kawana Rin | Tamenaga Shion | Matsumoto Wakana

    Anciennes membres
    1ère Génération Wada Ayaka | Maeda Yuuka | Fukuda Kanon | Ogawa Saki
    2em Génération Nakanishi Kana | Katsuta Rina | Tamura Meimi
    Sub-Members: Kosuga Fuyuka
    3em Génération Murota Mizuki | Aikawa Maho
    6em Génération Funaki Musubu
    7em Génération Oota Haruka
    Discographie
    Singles Indies 1. aMa no Jaku | 2. Asu wa Date na no ni, Imasugu Koe ga Kikitai | 3. Suki-chan | 4. Otona ni Narutte Muzukashii!!! | 5. SMILE FANTASY!
    Singles Major 1. Yumemiru Fifteen | 2. ○○ Ganbaranakutemo Eenende!! | 3. Onaji Jikyuu de Hataraku Tomodachi no Bijin Mama | 4. Short Cut | 5. Koi ni Booing Buu! | 6. Uchouten LOVE | 7. Tachiagirl | 8. Please Miniskirt Postwoman! | 9. Choto Mate Kudasai! | 10. Dot Bikini | 11. Suki yo, Junjou Hankouki. | 12. Samui ne. | 13. Tabidachi no Haru ga Kita | 14. Atarashii Watashi ni Nare! / Yattaruchan | 15. Ee ka!? / "Ii Yatsu" | 16. Mystery Night! / Eighteen Emotion | 17. Aa Susukino / Chikyuu wa Kyou mo Ai wo Hagukumu | 18. Taiki Bansei / Otome no Gyakushuu | 19. Nana Korobi Ya Oki / Gashin Shoutan / Mahou Tsukai Sally | 20. Desugita Kui wa Utarenai / Dondengaeshi / Watashi | 21. Tsugitsugi Zokuzoku / Itoshima Distance / Koi Nara Tokku ni Hajimatteru | 22. Umaku Ienai / Ai no Tame Kyou Made Shinkashite Kita Ningen, Ai no Tame Subete Taikashite Kita Ningen / Wasurete Ageru | 23. Ai Sae Areba Nanni mo Iranai / Namida Iro no Ketsui / Majokko Megu-chan | 24. Nakenai ze・・・Kyoukan Sagi / Uraha=Lover / Kimi Dake ja nai sa...friends (2018 Acoustic Ver.) | 25. Tade Kuu Mushi mo Like it! / 46okunen LOVE | 26. Koi wa Accha Accha / Yumemita Fifteen | 27. Watashi wo Tsukuru no wa Watashi / Zenzen Okiagarenai SUNDAY | 28. Kagiriaru Moment / Mirror Mirror
    Autres Singles

    DVD/Blu-ray: 1. Manner Mode / Kisokutadashiku Utsukushiku / Kimi Dake ja nai sa...friends
    Lilpri: 1. Little♡Princess☆Pri! | 2. Idolulu
    Collaborations: My School March | Makeruna Wasshoi! | Busu ni Naranai Tetsugaku | YEAH YEAH YEAH / Akogare no Stress-free / Hana, Takenawa no Toki

    Albums

    Original: 1. Warugaki ① | 2. ② Smile Sensation | 3. Rinnetenshou ~ANGERME Past, Present & Future~
    Best: 1. S/mileage Best Album Kanzenban ① | 2. S/mileage / ANGERME SELECTION ALBUM "Taiki Bansei"
    Soundtracks: Engeki Joshibu Musical LILIUM -Lilium Shoujo Junketsu Kageki- Original Soundtrack

    Concerts & événements
    Concerts

    Tournées d'hiver: 2020
    Tournées de printemps: 2014 | 2015 | 2016 (Live, Concert) | 2017 (Live, Concert) | 2018 (Live, Concert) | 2019 (Live, Concert) | 2020
    Tournées d'été: 2015 | 2019
    Tournées d'automne: 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 (Live, Concert)
    A l'étranger: 2018 (Paris, Asia) | 2019 (Mexico City)
    Autres: 2011 | 2014 | 2015 | 2017 | 2019 (Katsuta Rina Sotsugyou Special, ANGERME 2019 Aki "Next Page")

    Evénements "S/mileage Best Album Kanzenban 1" Hatsubai Kinen Special Concert | S/mileage 2nd Original Album "2 Smile Sensation" Hatsubai Kinen Event
    Autres Concerts & événements
    Concerts en collaboration

    Tournées de printemps: 2010 (avec Mano Erina) | 2011 (avec les ℃-ute)
    Tournées d'automne: 2013 (avec les ℃-ute)
    Autres: 2017 (avec Up Up Girls (Kari))

    Concerts du Hello! Project

    Tournées d'été: 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020
    Tournées d'hiver: 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020
    Hina Fes: 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020
    Hallo! Fes: 2018
    COUNTDOWN PARTY: 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019
    Autres: Hello! Project ☆ Festival 2011 | Hello! Project Yaon Premium Live ~Soto Fest~ | Berryz Koubou Matsuri | Hello! Project 2020 ~The Ballad~

    Groupes associés
    Sous groupe d'Angerme Lilpri
    Groupes associés Hello Pro Kenshuusei | Shugo Chara Egg! | Shin Minimoni | High-King | ZYX-α | Oha Girl Maple | Ganbarou Nippon Ai wa Katsu Singers | Hello! Project Mobekimasu | Peaberry | Harvest | HI-FIN | Sato no Akari | Kamiishinaka Kana | Country Girls
    Country Musume / Country Girls
    Advertisement